در جستجوی زمان نیافته

سعی میکنم قبل از گذشتنم از تجربه و یا حالی، آن را توصیف کنم
در حین گذشتن، آن را نقاشی
و در پس از گذشتنم از آن ،‌ آن را بنویسم.

  • ۰
  • ۰

نمی‌دانم چرا به راحتی از یاد می‌برم که زمانی های بسیاری رخ داده که یک فیلم- و گاها نه الزاما بسیار خوب در این حد که بنشینم گوشه‌ی زندگی و زندگی کردن‌های دیگری را ببینم- در بهتر کردن حال و احوالم بسیار مفید افتاده است. بسیار برایم اتفاق افتاده که می‌خواستم یک لحظه ی مهم در زندگی‌ام را درون یک کپسول قرار دهم که هر وقت خواستم بازش کنم و عطر احساس آن لحظه را حس کنم.

در این جور لحظات تصور میکنم یک دوربین شده ام و روی تمام جزییات لحظه و موقعیت مکانی‌ای که در آن هستم تمرکز می‌کنم و کلیک. راستش شاید احساس های آن لحظات را نتوانستم خیلی با خودم بکشانم ولی تصاویری از بسیاری‌شان در ذهن دارم. 

ولی آیا می‌توانیم احساسات و افکاری که عشق را همراهی ‌‌می‌کنند درون یکی از جعبه های دلمان محافظت کنیم؟ آیا همیشه می‌توانیم بیاد بیاوریم که چگونه بوده‌ایم در آن لحظه؟

یک نفر- مثلا شاید من، در حالتی که خودم نباشم و جملاتی که دوست دارم را مداوم در سرم تکرار کنم که عقلانی به نظر بیایم!- میگوید خیلی هم مهم نیست که بیاد بیاوریم چه بر ما گذشته و وسیع است زندگی که باید رفت و طعم لحظه را چشید و از این جور حرف‌ها، که تجربه می‌گوید که راست‌اند. ولی ...

نمی‌دانم چه بگویم.

- من تو را بارها پیش از این دیده‌ام.

+ آیا مرا در رویا می‌دیدی؟ 

- نه به تو فکر میکردم. 

Portrait Of A Lady On Fire

 

همه‌ی این حرف هایی که زدم حرف‌هایی بوده چند سال پیش در ذهنم بوده و اینجا نوشتم. راستش،(این خیلی مهم است که راستش) بیشتر حرف‌هایم در غالب روایت کردن شخصی از خودم برای دوستی به ذهنم آمده، و حالا این روز ها کمتر شده این موضوع، بخاطر شرایط یا اجبارا کناره گرفتنم. خیلی می‌ترسم از همین که دوستی های مهمی بروند و دیگر برنگردند. که دیگر ندانم برای کیست که روایت می‌کنم. 

  • ۹۹/۰۵/۱۶
  • دوست دور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی